در آستانه تاریخ رند (۰۳/۰۳/۰۳) وزارت بهداشت برای متقاضیان سزارین‌های تقویمی خط‌ونشان کشید درباره خبرنگار شهیر فلسطینی که مهمان جشنواره «صبح» است | خون دلی که لعل شد‌ تیم ملی هاکی بانوان کشور در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفت مردان و زنان ایرانی سال گذشته در چند سالگی پدر و مادر شدند؟ آشنایی با بیماری‌های شایع زنان و درمان آن اضطراب درونی والدین و چرخه سرنوشت فرزندان نگاهی به کارنامه استاد دانشگاه رادیوی «پکن» که بانویی مشهدی بود | سه میلیون کلمه چینی فارسی شد برنامه‌های جوانی جمعیت از رشد ۱۸ درصدی زایمان‌های سوم به بعد تا پیشگیری از سقط ۴۰۰۰ جنین بانوان بخوانند| عفونت‌های زنان و چند باور اشتباه آمار طلاق پس از ۳ دهه کاهشی شد آسیب شناسی سرودهای تولید شده با تکیه بر «هویت دخترانه» پادکست | بانویی که احیاگر قدیمی‌ترین صندوق پوش مرقد مطهر امام رضا(ع) است شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد راهبرد‌های دستیابی زنان به فرصت‌های شغلی مناسب MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند! رشد استقبال زنان از رمزارز‌ها در سال‌های اخیر افزایش سهم زنان از اشتغال بخش صنعت در ۱۷ استان | معمای اشتغال نیمی از زنان «سیستان و بلوچستان» در صنعت درآمد‌های زیرزمینی مدلینگ به چه قیمتی؟ از تشکیل باندهای مافیایی تا جراحی آرایشگران در خانه! انعکاس هویت فاخر زن در شاهنامه فردوسی
سرخط خبرها
دختران مجرد برای فریز تخمک نیاز به اجازه پدر دارند؟

دختران مجرد برای فریز تخمک نیاز به اجازه پدر دارند؟

  • کد خبر: ۲۰۴۱۵۷
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه پدر برای فریز تخمک توسط دختران بالای ۳۰ سال پایه قانونی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه قاسم‌پور، با اشاره به مصوبه مجلس در برنامه هفتم مبنی بر امکان فریز تخمک و بهره مندی از بیمه پایه مربوط به آن، برای دختران مجرد بالای سی سال، درباره اینکه آیا این اقدام نیازمند اجازه پدر هست یا نه؟ اظهار کرد: مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه مربوط به پوشش بیمه‌ای این خدمات درمانی است و اینکه گفته شود برای این امر، دختران نیاز به اجازه پدر دارند، پایه قانونی ندارد.

وی ادامه داد: همچنین طبق صحبتی که با برخی مسئولان مربوطه در مراکز مرتبط داشتم، رویه این مجموعه‌ها هم این‌گونه نیست و دخترانی که به سن قانونی رسیده‌اند صرفا با امضای برگه رضایت توسط خودشان، می‌توانند اقدام به این امر کنند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: تحولات سبک زندگی و جمعیتی موجب شده که ازدواج بخشی از جامعه دختران در سنین بالاتر از ۳۰ سال رقم بخورد و این دختران تمایل داشته باشند برای حفظ باروری خود از روش‌های پزشکی بهره برند. در همین راستا در مجلس و در برنامه هفتم توسعه مصوب کردیم که این روش پزشکی مشمول خدمات بیمه پایه نیز شود.

پیش از این دکتر علی صادقی‌تبار، رئیس مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، با اشاره به تبصره بند "ب" ماده ۸۱ لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی بر امکان فریز تخمک و بهره‌مندی از بیمه پایه مربوط به آن در دختران مجرد بالای ۳۰ سال، اعلام کرده بود که به طور کلی فرایند درمان ناباروری با رعایت اصل محرمانگی انجام می‌شود، ولی اگر دختر خانمی که دوشیزه است بخواهد اقدام به فریز تخمک کند باید با اذن پدر این کار را انجام دهد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.